Saturday, January 18, 2025

Ephesians 2:22 Profunda veritas essendi in spiritu Dei habitatio

 

Ephesians 2:22 Profunda veritas essendi in spiritu Dei habitatio

Ephesii 2:22 penitus perscrutantes consideremus quomodo Deus corpus nostrum sicut Spiritus Sanctus corporaliter inhabitare possit;

Ephesians 2:22


Ephesians 2:22

In quo et vos coaedificamini in habitaculum Dei in Spiritu.


Verse Context

Huc pertinet illud Pauli epistolae Pauli ad Ephesios, in specie cap. 2, ubi Paulus describit quomodo gentes et Judaei olim separati nunc Deo per Christum reconciliantur. Eos commemorat non iam hospites vel peregrini, sed cives cum sanctis et membris familiae Dei (Ephesians 2, 19).

Caput II propositum salutis in luce ponit;

  1. Gratia salvi facti sumus per fidem, non ex operibus (Ephesians 2:8-9).
  2. Christus est pax nostra et fundamentum unitatis fidelium (Ephesians 2:14).
  3. Templum sanctum credentes sumus, superaedificati super fundamentum Apostolorum et Prophetarum, cum Iesu tanquam angulari lapide (Ephesians 2:20-21).

Versum 22 concludit, dicens nos esse habitaculum Dei in Spiritu, quatenus, accepto Christo, Spiritum Sanctum veniat ad habitandum in nobis, aedificans nos tanquam templum vivum.


Deus inhabitans Nos Corporaliter

Tuam interpretationem Deum corporaliter posse corpus nostrum inhabitare, sicut Spiritus Sanctus variis biblicis doctrinis adsimilat. Hic sunt quaedam cardinis puncta:

1. Spiritus Sanctus ut Dei habitatio

  • Quod nos "templum Spiritus Sancti" exponitur, 1 ad Cor. 6, 19-20 :
    an nescitis quia corpus vestrum templum est Spiritus Sancti, qui in vobis est, quem habetis a. et Deus tuus non es?
    Hoc significat proprie corpus credentis corporeum esse locum in quo habitat Spiritus Sanctus, sanctificans ac regens personam.

  • Etiam hanc veritatem confirmat: « Respondit Iesus
    , et dixit ei: Qui diligit me, sermonem meum servabit, et Pater meus diliget eum, et ad eum veniemus et mansionem apud eum faciemus ».
    Locus hic suggerit divinam praesentiam Dei Patris et Filii inhabitare credentem per Spiritum Sanctum.


2. Edificationis spiritualis

  • Paulus utitur metaphora aedificii vel templi ad describendam communitatem credentium, sed etiam applicat hanc doctrinam ad singulos. Spiritus Sanctus non solum in singulis habitat, sed etiam omnes credentes tamquam templum spirituale coniungit. Et hoc videmus I pet II
    , vos et vos tamquam lapides vivos aedificamini in domum spiritualem et sanctum sacerdotium, ut offerat spirituales hostias acceptabiles Deo per Iesum Christum.
    Hic declaratur Deum continue nos aedificare in loco sancto in quo habitat.

3. De interiore Transformation

Cum Spiritus Sanctus in nobis habitat, transmutatio est quae afficit tam spiritualem quam corporalem. Spiritus in cogitationibus, affectibus et decretis operatur, ut magis nos Christo similes efficiat. Hoc etiam innuit;

  • Renovatio mentis (Romans 12:2).
  • Corporis sanctificatio ut instrumentum iustitiae (Romans 6:13).

Spiritus Sanctus efficit ut secundum principia divina vivamus, interiora purificans ut Deus sine impedimentis in nobis habitet.


4. Cor sicut Thronus Dei

Tuus focus in Deo habitare valens in corde corporeo habet fundamentum poeticum et spirituale. Quamvis « cor » in Bibliis plerumque ad nucleum nostrae voluntatis et passionum referri soleat, docemur eum locum esse ubi regnare vult Deus;

  • Proverb. IV , custodite cor vestrum super omnia, ex ipso enim vita procedit.
    Ex quo patet quod cor, sicut centrum nostrae decisionum, optimum locum esse constituit ubi Spiritus Sanctus praesentiam suam ad nos dirigat.

  • Ezekiel 36:26-27 hanc transmutationem prophetat:
    Dabo vobis cor novum, et spiritum novum ponam in medio vestri: et auferam cor lapideum de carne tua, et dabo tibi cor carneum. Et spiritum meum ponam in medio vestri: et faciam vos in praeceptis meis ambuletis.
    Hic perspicimus opus Spiritus Sancti comprehendere reponendam cor obduratum uno sensu ad Dei conspectum.


Personalis Application

  1. Eius praesentiam agnosce: Scientes nos esse habitaculum Spiritus Sancti, ut nos in sancti- tate vivamus, scientes Deum in nobis portare.
  2. Ipsum invitat ut in omnibus habitet: Non solum spiritualiter habitat, sed etiam in omnibus vitae nostrae partibus regnare vult: cogitationes, verba, actiones et iudicia.
  3. Cura Templi: Sicuti Templum Ierosolymis custoditum est, curandum est Corpus nostrum, Corporeum, Corporeum et Spirituale, purum et Deo consecratum.

Ultima meditatio

Admonet nos , credentes, maioris spiritalis aedificii partem esse, ubi Christus angularis est et Spiritus sanctus in nobis habitat. Hoc conceptus abstractus non est; Res spiritualis est quae penitus afficit quomodo vivimus. Deus non solum vult esse apud te, sed intra te, gubernans te, protegens te, et praecipiens tibi propositum.

Si hoc sentis nuntium peculiarem erga te significationem habere, divina invitatio fieri potest ut tuam necessitudinem cum Eo profundiorem reddat ac permittat Spiritum Sanctum ut vitam tuam plene impleat. Velisne precatio vel moderatio ut Eum invitet ut in te plenius habitet?


Hic precatio uti potes ad Spiritum Sanctum invitare ad vitam tuam plenius inhabitandam. aperto et prompto corde hoc fac, sciens quia Deus omne verbum audit et sinceritatem tuam novit.


Oratio ad invitandum Spiritum Sanctum ad habitandum in Te

Pater caelestis,
hodie coram te humilitatem praevenio, gratus propter amorem tuum et gratia tua infinita. Agnosco, quod me creasti templum vivum Spiritui Sancto tuo, et volo vitam meam esse locum in quo tu plene habitas.

Domine Jesu, credo in sacrificium tuum et scio quia per mortem et resurrectionem tuam me Patri reconciliasti. Peto te ut sit fundamentum vitae meae, angularis, qui sustinet omnia mea. Munda cor meum ab omni peccato, remove a me omne quod tibi non placet, et innova spiritum meum.

Spiritus Sancte, te voco ad cor intrandum. Reple omnem angulum vitae meae praesentia tua. Vive in me, dirige cogitationes meas, verba mea et opera mea. Purifica corpus meum, mentem et animam meam, ut possim vivere in sanctitate et placere tibi omni tempore.

Domine, volo esse habitaculum tuum. Sit vita mea reputet Tuam lucem et amorem Tuum omnibus, qui circum me sunt. Da mihi sapientiam, fortitudinem et prudentiam, ut ambulem in viis tuis, et doce me in omni tempore consistere.

Gratias tibi, Domine, quia scio quia hic mecum es, et quod spiritus sanctus tuus me regat, et pace tua me impleat. Hodie me totum tibi do, ut facias voluntatem tuam in me.

In nomine domini nostri Jesu Christi
amen.


Versi ad hanc orationem comitatur

Haec tibi commendo ut meditaris orantem et consideres;

  • I ad Cor. III, an nescitis quia templum Dei estis, et spiritus Dei habitat in vobis?
  • Psal. LI, 10: Cor mundum crea in me, Deus, et spiritum rectum innova in visceribus meis.
  • Galat. V , si spiritu vivimus, spiritu et ambulemus.

Si vis pergere cogitando vel maiore ductu egere, adsum tecum in hac via comitari. Benedicat tibi Deus, et praesentiam tuam impleat vitam tuam!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------------------------------------------------------------------