Tuesday, November 5, 2013

Toyota to unveil concept fuel-cell car at Tokyo Motor Show

Relaxnews
Toyota said Tuesday it plans to unveil its latest fuel-cell concept car at the Tokyo Motor show, with an expected commercial rollout two years away.
The four-seater sedan has a range of 500 kilometres (310 miles) -- longer than previous versions -- and can be recharged in just three minutes through hydrogen gas tanks stored inside the vehicle, the Japanese auto giant said ahead of the exhibition later this month.
Toyota, the world's biggest automaker, said it would launch a commercial version of the mid-sized vehicle around 2015.
By that time, there were likely to be "hundreds" of hydrogen refuelling stations in Japan, Europe and the United States, it added.
Fuel cell vehicles are considered the holy grail of green cars because they emit nothing but water vapour from the tailpipe and can operate on renewable hydrogen gas.
Toyota's concept vehicle seeks to jump two key hurdles that analysts say have hindered consumer buying of so-called green cars, including electric vehicles -- range and re-fuelling infrastructure.
Relatively high prices have also dented purchasing of green vehicles.
However demand for lower-emission vehicles is forecast to grow, with further technological advances in the field seen as crucial due to toughening emissions standards.
Apart from Toyota, which is working on its fuel-cell concept car with Germany's BMW, others are eyeing a widespread commercial offering. They include a Honda joint venture with General Motors and Nissan's work with Ford and Daimler.
Honda already has a commercial fuel-cell car called the FCX Clarity but it has only been sold in limited markets on a very small scale.
At the Tokyo show, which runs from November 20 to December 1, Toyota is also planning to showcase a prototype taxi for the Japanese market that promises green technology while catering to the nation's rapidly ageing population.
The hybrid taxi has a sliding electric door to make entering and exiting the car easier for those wheelchair-bound or people with baby strollers, Toyota said. A screen fixed to the back of the front seats supplies information about routes and taxi fares.
The carmaker said it wanted to commercialise the vehicle ahead of an expected surge in demand when the Japanese capital hosts the 2020 Olympic games.
Toyota said it also planned to display a futuristic vehicle, dubbed Fun Vehicle 2, which allows standing drivers to change the vehicle's direction simply by shifting their weight, similar to the Segway although the car can move at faster speeds.
The car's pop-up windshield can turn oncoming objects a distinct colour to alert drivers to their presence

-------------

This is the type of news that we all have to translate for others to read on Their own idiom and make the voice loud 

Toyota dijo el martes que planea dar a conocer su más reciente prototipo de pila de combustible en el Tokyo Motor Show, con un despliegue comercial esperado dos años para .

El sedán de cuatro plazas tiene un alcance de 500 kilómetros ( 310 millas) - ya que las versiones anteriores - y se puede recargar en tan sólo tres minutos a través de los tanques de gas de hidrógeno almacenado en el interior del vehículo, dijo el gigante japonés de automóviles antes de la exposición después este mes.

Toyota , el mayor fabricante de autos del mundo, dijo que lanzará una versión comercial del vehículo de tamaño medio en torno a 2015 .

En ese momento , no era probable que "cientos" de estaciones de servicio de hidrógeno en Japón, Europa y Estados Unidos , agregó.

Vehículos de pila de combustible se consideran el Santo Grial de los coches ecológicos , ya que emiten más que vapor de agua desde el tubo de escape y pueden funcionar con gas hidrógeno renovable .

Concepto de vehículo de Toyota intenta saltar dos obstáculos clave que los analistas dicen que han dificultado la compra de los consumidores de los llamados coches ecológicos , incluidos los vehículos eléctricos - Cadena y la infraestructura de reabastecimiento .

Los precios relativamente altos también han hecho mella en la compra de vehículos ecológicos .

Se prevé sin embargo la demanda de vehículos de baja emisión de crecer, con nuevos avances tecnológicos en el campo considerado crucial debido al endurecimiento de las normas de emisiones .

Además de Toyota , que está trabajando en su coche de concepto de pila de combustible con el BMW de Alemania , otros están mirando una oferta comercial amplia . Incluyen una joint venture con Honda General Motors y el trabajo de Nissan con Ford y Daimler .

Honda ya tiene un coche de pila de combustible comercial llamado el FCX Clarity , pero sólo se ha vendido en los mercados limitados a muy pequeña escala.

En el Salón de Tokio , que se extiende del 20 de noviembre al 1 de diciembre Toyota también planea mostrar un prototipo de taxi para el mercado japonés que promete la tecnología verde , mientras que atienden a la población en rápido envejecimiento de la nación.

El taxi híbrido tiene una puerta corredera eléctrica para hacer entrar y salir del coche más fácil para las personas en silla de ruedas o personas con cochecitos de bebé , dijo Toyota. Una pantalla fijada a la parte trasera de los asientos delanteros, proporciona información sobre las rutas y las tarifas de taxi.

El fabricante de automóviles dijo que quería comercializar el vehículo que va delante de un aumento previsto de la demanda cuando la capital japonesa acoge los juegos Olímpicos de 2020 .

Toyota dijo que también previsto para mostrar un vehículo futurista , apodado Diversión vehículo 2 , que permite a los controladores de pie para cambiar la dirección del vehículo simplemente cambiando su peso , similar a la Segway aunque el coche puede moverse a velocidades más rápidas .

Parabrisas pop -up del coche se aproximaba a su vez objetos de un color distinto para alertar a los conductores de su presencia

Toyota sagte am Dienstag, es um seine neuesten Brennstoffzellen- Konzeptfahrzeug auf der Tokyo Motor Show enthüllen , mit einer erwarteten kommerziellen Rollout noch zwei Jahre plant .

Die viersitzige Limousine hat eine Reichweite von 500 Kilometern (310 Meilen ) - mehr als in früheren Versionen - und können innerhalb von nur drei Minuten durch Wasserstoffgas Tanks im Fahrzeug gespeichert aufgeladen werden , sagte der japanische Autokonzern vor der Ausstellung später in diesem Monat.


Toyota, der weltweit größte Autohersteller , sagte, es würde eine kommerzielle Version des mittelständischen Fahrzeug um 2015 zu starten.


Bis zu diesem Zeitpunkt gab es wahrscheinlich "Hunderte " von Wasserstofftankstellen in Japan , Europa und den Vereinigten Staaten sein , hieß es .


Brennstoffzellen-Fahrzeuge werden als der heilige Gral der grünen Autos, weil sie nichts als Wasserdampf aus dem Auspuff und emittieren kann auf erneuerbare Wasserstoffgas zu betreiben.


Toyotas Konzeptfahrzeug soll zwei wichtige Hürden, die Analysten sagen behindert haben Verbraucher beim Kauf von sogenannten grünen Autos, darunter Elektrofahrzeuge springen - Bereich und Re- Versorgungsinfrastruktur .


Relativ hohe Preise haben auch verbeult Einkauf von umweltfreundlichen Fahrzeugen .


Doch die Nachfrage nach niedrigeren emissionsarme Fahrzeuge wird es voraussichtlich zu wachsen, mit weiteren technologischen Fortschritte auf dem Gebiet als entscheidend durch Vorspannen Abgasnormen gesehen .


Abgesehen von Toyota , der auf seiner Brennstoffzellen- Konzeptfahrzeug mit BMW in Deutschland arbeitet , andere sind beäugte eine breite kommerzielle Angebot . Sie verfügen über einen Honda Joint Venture mit General Motors und Nissan arbeiten mit Ford und Daimler .


Honda hat bereits eine kommerzielle Brennstoffzellen- Auto FCX Clarity genannt , aber es hat nur in begrenzten Märkten auf einem sehr kleinen Maßstab verkauft.


Auf der Tokyo Messe, die vom 20. November - 1. Dezember läuft , wird Toyota plant auch einen Prototyp Taxi für den japanischen Markt , die grüne Technologie verspricht , während Catering für die Nation der rasch alternden Bevölkerung zu präsentieren.


Die Hybrid- Taxi hat eine gleitende elektrische Tür , um Ein-und Aussteigen das Auto leichter für diejenigen an den Rollstuhl gefesselt oder Menschen mit Kinderwagen , sagte Toyota . Ein Bildschirm , der an der Rückseite der Vordersitze liefert Informationen über Routen und Taxifahrten .


Der Autobauer sagte, es wollte das Fahrzeug vor einem erwarteten Anstieg der Nachfrage zu vermarkten , wenn die japanische Hauptstadt Gastgeber der Olympischen Spiele 2020 .


Toyota sagte, dass es auch geplant, ein futuristisches Fahrzeug anzuzeigen , genannt Fun Vehicle 2, die stehend Fahrer die Richtung des Fahrzeugs einfach durch Verschieben ihres Gewichts, ähnlich dem Segway obwohl das Auto bei höheren Geschwindigkeiten bewegen kann verändert werden kann.


Das Auto der Pop-up- Windschutzscheibe drehen kann entgegenkommende Objekte eine bestimmte Farbe , um die Fahrer ihre Anwesenheit aufmerksam



Toyota заявила во вторник , что планирует представить свою последнюю топливных элементах концепт-кар на Токийском автосалоне, с ожидаемым коммерческое развертывание двух лет.

Четырехместный седан имеет дальность до 500 километров (310 миль) - больше , чем предыдущие версии - и можно заряжать всего за три минуты через водородные газовые баллоны хранятся в салоне автомобиля , японский автогигант заявил накануне выставки позже в этом месяце.

Toyota , крупнейшего автопроизводителя в мире , заявил, что запусккоммерческой версиисреднего автомобиля около 2015 .

К тому времени , были , вероятно, будет «сотни» водорода АЗС в Японии, Европе и США , добавил он.

Автомобили на топливных элементах считается святым Граалем зеленые автомобили , потому что они не выделяют только водяной пар из выхлопной трубы и может работать на возобновляемых водорода.

Концепция автомобиля Тойота стремится прыгать два ключевых препятствий, которые аналитики препятствуют потребительские покупки так называемых зеленых автомобилей , в том числе электрических транспортных средств - ассортимент и дозаправки инфраструктуры.

Относительно высокие цены также помят приобретение зеленых автомобилей.

Тем не менее спрос на более низкий уровень выбросов автомобилей прогнозируется рост с дальнейшим техническим прогрессом в области рассматривается как ключевой инструмент в связи с ужесточением норм выбросов .

Кроме Toyota , которая работает над своим топливных элементах концепт-кар BMW с Германией , другие присматриваютсяширокое коммерческое предложение . Они включают в себя Honda совместное предприятие с General Motors и Nissan работа с Фордом и Daimler .

Honda уже есть коммерческие топливных элементах автомобиля под названием FCX Clarity , но это только было продано в ограниченных рынках на очень малых масштабах.

На выставке Токио, которая проходит с 20 ноября по 1 декабря, Toyota также планирует продемонстрировать прототип такси для японского рынка , который обещает зеленых технологий в то время как питание для быстро стареющего населения страны.

Гибридных такси имеет скользящих электрических дверь, чтобы вход и выход из автомобиля легче для тех, прикованный к инвалидной коляске или людей с детскими колясками , Toyota сказал. Экран крепится к задней части передних сидений предоставляет информацию о маршрутах и такси .

Автопроизводитель заявил, что хотел коммерциализации автомобиль передожидаемым всплеском спроса , когда японская столица проводитОлимпийских игр 2020 года .

Toyota заявила, что также планируется отображать футуристический автомобиль , получивший название Fun 2 автомобиля , что позволяет стоять драйверов , чтобы изменить направление транспортного средства, просто сдвигая их веса, похожий на Segway хотя автомобиль может двигаться на более высоких скоростях .

Всплывающем лобовое стеклоавтомобиля может превратиться встречного объектовразличных цветов , чтобы предупредить водителей о своем присутствии
Toyota zayavila vo vtornik , chto planiruyet predstavit' svoyu poslednyuyu toplivnykh elementakh kontsept-kar na Tokiyskom avtosalone, s ozhidayemym kommercheskoye razvertyvaniye dvukh let.

Chetyrekhmestnyy sedan imeyet dal'nost' do 500 kilometrov (310 mil') - bol'she , chem predydushchiye versii - i mozhno zaryazhat' vsego za tri minuty cherez vodorodnyye gazovyye ballony khranyatsya v salone avtomobilya , yaponskiy avtogigant zayavil nakanune vystavki pozzhe v etom mesyatse.

Toyota , krupneyshego avtoproizvoditelya v mire , zayavil, chto zapuskkommercheskoy versiisrednego avtomobilya okolo 2015 .

K tomu vremeni , byli , veroyatno, budet «sotni» vodoroda AZS v Yaponii, Yevrope i SSHA , dobavil on.

Avtomobili na toplivnykh elementakh schitayetsya svyatym Graalem zelenyye avtomobili , potomu chto oni ne vydelyayut tol'ko vodyanoy par iz vykhlopnoy truby i mozhet rabotat' na vozobnovlyayemykh vodoroda.

Kontseptsiya avtomobilya Toyota stremitsya prygat' dva klyuchevykh prepyatstviy, kotoryye analitiki prepyatstvuyut potrebitel'skiye pokupki tak nazyvayemykh zelenykh avtomobiley , v tom chisle elektricheskikh transportnykh sredstv - assortiment i dozapravki infrastruktury.

Otnositel'no vysokiye tseny takzhe pomyat priobreteniye zelenykh avtomobiley.

Tem ne meneye spros na boleye nizkiy uroven' vybrosov avtomobiley prognoziruyetsya rost s dal'neyshim tekhnicheskim progressom v oblasti rassmatrivayetsya kak klyuchevoy instrument v svyazi s uzhestocheniyem norm vybrosov .

Krome Toyota , kotoraya rabotayet nad svoim toplivnykh elementakh kontsept-kar BMW s Germaniyey , drugiye prismatrivayutsyashirokoye kommercheskoye predlozheniye . Oni vklyuchayut v sebya Honda sovmestnoye predpriyatiye s General Motors i Nissan rabota s Fordom i Daimler .

Honda uzhe yest' kommercheskiye toplivnykh elementakh avtomobilya pod nazvaniyem FCX Clarity , no eto tol'ko bylo prodano v ogranichennykh rynkakh na ochen' malykh masshtabakh.

Na vystavke Tokio, kotoraya prokhodit s 20 noyabrya po 1 dekabrya, Toyota takzhe planiruyet prodemonstrirovat' prototip taksi dlya yaponskogo rynka , kotoryy obeshchayet zelenykh tekhnologiy v to vremya kak pitaniye dlya bystro stareyushchego naseleniya strany.

Gibridnykh taksi imeyet skol'zyashchikh elektricheskikh dver', chtoby vkhod i vykhod iz avtomobilya legche dlya tekh, prikovannyy k invalidnoy kolyaske ili lyudey s detskimi kolyaskami , Toyota skazal. Ekran krepitsya k zadney chasti perednikh sideniy predostavlyayet informatsiyu o marshrutakh i taksi .

Avtoproizvoditel' zayavil, chto khotel kommertsializatsii avtomobil' peredozhidayemym vspleskom sprosa , kogda yaponskaya stolitsa provoditOlimpiyskikh igr 2020 goda .

Toyota zayavila, chto takzhe planiruyetsya otobrazhat' futuristicheskiy avtomobil' , poluchivshiy nazvaniye Fun 2 avtomobilya , chto pozvolyayet stoyat' drayverov , chtoby izmenit' napravleniye transportnogo sredstva, prosto sdvigaya ikh vesa, pokhozhiy na Segway khotya avtomobil' mozhet dvigat'sya na boleye vysokikh skorostyakh .

Vsplyvayushchem lobovoye stekloavtomobilya mozhet prevratit'sya vstrechnogo ob"yektovrazlichnykh tsvetov , chtoby predupredit' voditeley o svoyem prisutstvii


豐田汽車週二表示,計劃推出其最新的燃料電池概念車在東京車展兩年的時間,與預期的商業部署。

四座轎車有500公里(310英里) - 的時間比以前的版本 - 一個範圍,並且可以通過車內儲存的氫氣罐在短短三分鐘充電,日本汽車巨頭的展覽後說乾就幹這個月。

,是世界上最大的汽車製造商,豐田汽車表示,將在2015年左右推出一個商業版本的中型車輛。

到那個時候,有可能是在日本,歐洲和美國的加氫站“數百名” ,它補充說。

燃料電池汽車被認為是綠色汽車的聖杯,因為他們什麼,但發出水蒸汽從排氣管和可再生氫氣。

豐田的概念的車輛旨在跳分析師說,阻礙消費者購買所謂的綠色汽車,包括電動汽車 - 範圍和加油基礎設施的兩個主要障礙。

相對較高的價格也削弱了採購綠色車輛。

然而,低排放車輛的需求預計增長,關鍵的由於增韌排放標準,被視為在該領域的進一步的技術進步。

除了豐田與德國寶馬汽車的燃料電池概念車,這是工作,其他人都盯上了廣泛的商業發售。它們包括本田公司的合資企業,通用汽車公司和日產與福特和戴姆勒的工作。

本田已經具備了商業化的燃料電池車FCX清晰,但它僅在有限的市場銷售規模很小。

在東京車展上,它運行從11月20日至12月1 ,豐田還計劃在日本市場,以迎合國家的人口迅速老齡化的同時,承諾綠色技術展示原型出租車。

,豐田汽車表示,混合動力出租車有一個滑動的電動門進入和退出汽車輪椅或嬰兒車的人更容易。固定的前排座椅背面的屏幕提供的信息有關航線和出租車票價。

該汽車製造商表示,它希望提前預期的需求激增,當日本首都舉辦2020年奧運會時,商品化的車輛。

豐田汽車表示,該公司還計劃顯示未來的車輛,被稱為有趣的車輛,這使得站在司機改變車輛的方向,只需將自己的體重,類似Segway電動車,雖然車可以以更快的速度移動。

彈出汽車的風擋玻璃可以打開,迎面而來的物體不同的顏色,以提醒司機他們的存在
Fēngtián qìchē zhōu èr biǎoshì, jìhuà tuīchū qí zuìxīn de ránliào diànchí gàiniàn chē zài dōngjīng chēzhǎn liǎng nián de shíjiān, yǔ yùqí de shāngyè bùshǔ.

Sìzuò jiàochē yǒu 500 gōnglǐ (310 yīnglǐ) - de shíjiān bǐ yǐqián de bǎnběn - yīgè fànwéi, bìngqiě kěyǐ tōngguò chē nèi chúcún de qīngqì guàn zài duǎn duǎn sān fēnzhōng chōngdiàn, rìběn qìchē jùtóu de zhǎnlǎn hòu shuō gān jiù gàn Zhège yuè.

, Shì shìjiè shàng zuìdà de qìchē zhìzào shāng, fēngtián qìchē biǎoshì, jiàng zài 2015 nián zuǒyòu tuīchū yīgè shāngyè bǎnběn de zhōngxíng chēliàng.

Dào nàgè shíhou, yǒu kěnéng shì zài rìběn, ōuzhōu hé měiguó de jiā qīng zhàn “shù bǎi míng”, tā bǔchōng shuō.

Ránliào diànchí qìchē bèi rènwéi shì lǜsè qìchē de shèngbēi, yīnwèi tāmen shénme, dàn fāchū shuǐ zhēngqì cóng pái qì guǎn hàn kě zàishēng qīngqì.

Fēngtián de gàiniàn de jū liàng zhǐ zài tiào fēnxī shī shuō, zǔ'ài xiāofèi zhě gòumǎi suǒwèi de lǜsè qìchē, bāokuò diàndòng qìchē - fànwéi hé jiāyóu jīchǔ shèshī de liǎng gè zhǔyào zhàng'ài.

Xiāngduì jiào gāo de jiàgé yě xuēruòle cǎigòu lǜsè chēliàng.

Rán'ér, dī páifàng chēliàng de xūqiú yùjì zēngzhǎng, guānjiàn de yóuyú zēng rèn páifàng biāozhǔn, bèi shì wéi zài gāi lǐngyù de jìnyībù de jìshù jìnbù.

Chúle fēngtián yǔ déguó bǎomǎ qìchē de ránliào diànchí gàiniàn chē, zhè shì gōngzuò, qítā rén dōu dīng shàngle guǎngfàn de shāngyè fāshòu. Tāmen bāokuò běntián gōngsī de hézī qǐyè, tōngyòng qìchē gōngsī hé rìchǎn yǔ fútè hé dài mǔ lēi de gōngzuò.

Běntián yǐjīng jùbèile shāngyè huà de ránliào diànchí chē FCX qīngxī, dàn tā jǐn zài yǒuxiàn de shìchǎng xiāoshòu guīmó hěn xiǎo.

Zài dōngjīng chēzhǎn shàng, tā yùnxíng cóng 11 yuè 20 rì zhì 12 yuè 1, fēngtián hái jìhuà zài rìběn shìchǎng, yǐ yínghé guójiā de rénkǒu xùnsù lǎolíng huà de tóngshí, chéngnuò lǜsè jìshù zhǎnshì yuánxíng chūzū chē.

, Fēngtián qìchē biǎoshì, hùnhé dònglì chūzū chē yǒu yīgè huádòng de diàndòng mén jìnrù hé tuìchū qìchē lúnyǐ huò yīng'ér chē de rén gèng róngyì. Gùdìng de qián pái zuò yǐ bèimiàn de píngmù tígōng de xìnxī yǒuguān hángxiàn hé chūzū chē piào jià.

Gāi qìchē zhìzào shāng biǎoshì, tā xīwàng tíqián yùqí de xūqiú jīzēng, dāng rìběn shǒudū jǔbàn 2020 nián àoyùnhuì shí, shāngpǐn huà de jū liàng.

Fēngtián qìchē biǎoshì, gāi gōngsī hái jìhuà xiǎnshì wèilái de jū liàng, bèi chēng wèi yǒuqù de jū liàng, zhè shǐde zhàn zài sījī gǎibiàn chēliàng de fāngxiàng, zhǐ xū jiāng zìjǐ de tǐzhòng, lèisì Segway diàndòng chē, suīrán chē kěyǐ yǐ gèng kuài de sùdù yídòng.

Dànchū qìchē de fēngdǎng bōlí kěyǐ dǎkāi, yíngmiàn ér lái de wùtǐ bùtóng de yánsè, yǐ tíxǐng sījī tāmen de cúnzài

टोयोटा मंगलवार को दो वर्ष दूर एक उम्मीद वाणिज्यिक rollout के साथ , टोक्यो मोटर शो में अपनी ताजा ईंधन सेल अवधारणा कार का अनावरण की योजना है.

अब पिछले संस्करणों की तुलना - - चार सीटों पालकी 500 किलोमीटर ( 310 मील ) की एक सीमा है और वाहन के अंदर संग्रहित हाइड्रोजन गैस टैंक के माध्यम से सिर्फ तीन मिनट में रिचार्ज किया जा सकता है , जापानी ऑटो दिग्गज कंपनी बाद में प्रदर्शनी के आगे कहा इस महीने .


टोयोटा , दुनिया की सबसे बड़ी वाहन निर्माता , यह 2015 के आसपास मध्यम आकार के वाहन के एक व्यावसायिक संस्करण लांच करेगी.


उस समय तक , जापान , यूरोप और संयुक्त राज्य अमेरिका में हाइड्रोजन ईंधन भरने के स्टेशनों के " सैकड़ों" होने की संभावना थे , यह जोड़ा .


वे tailpipe से कुछ भी नहीं है लेकिन पानी के वाष्प का उत्सर्जन और अक्षय हाइड्रोजन गैस पर काम कर सकते हैं क्योंकि ईंधन सेल वाहनों हरे रंग की कारों के पवित्र कंघी बनानेवाले की रेती माना जाता है.


सीमा और फिर से ईंधन भरने के बुनियादी ढांचे - टोयोटा की अवधारणा वाहन विश्लेषकों बिजली के वाहनों सहित तथाकथित हरी कारों के उपभोक्ता खरीदने रुकावट है का कहना है कि दो प्रमुख बाधाओं कूद करना चाहता है.


अपेक्षाकृत ऊंची कीमतों को भी हरी वाहनों की खरीद कमजोर पड़ी है .


कम उत्सर्जन वाहनों के लिए हालांकि मांग के कारण toughening उत्सर्जन मानकों के लिए महत्वपूर्ण के रूप में देखा क्षेत्र में आगे तकनीकी विकास के साथ विकसित करने के लिए पूर्वानुमान है.


इसके अलावा जर्मनी की बीएमडब्ल्यू के साथ इसकी ईंधन सेल अवधारणा कार पर काम कर रही है जो टोयोटा , से , दूसरों के लिए एक व्यापक वाणिज्यिक पेशकश नजर गड़ाए हुए हैं . वे जनरल मोटर्स और फोर्ड और डेमलर के साथ निसान के काम के साथ एक होंडा संयुक्त उपक्रम शामिल हैं .


होंडा पहले से ही FCX स्पष्टता नामक एक वाणिज्यिक ईंधन सेल कार है, लेकिन यह केवल एक बहुत छोटे पैमाने पर सीमित बाजारों में बेच दिया गया है .


20 नवंबर से 1 दिसंबर तक चलता है जो टोक्यो शो में, टोयोटा भी देश की तेजी से उम्र बढ़ने की आबादी के लिए खानपान , जबकि हरी प्रौद्योगिकी वादा किया है कि जापानी बाजार के लिए एक प्रोटोटाइप टैक्सी प्रदर्शन करने की योजना बना रहा है .


संकर टैक्सी में प्रवेश करने और उन व्हीलचेयर बाध्य या बच्चे strollers के साथ लोगों के लिए कार आसान बाहर निकलने बनाने के लिए एक रपट बिजली के दरवाजे की है, टोयोटा कहा . सामने सीटों के पीछे करने के लिए तय एक स्क्रीन मार्गों और टैक्सी किराए के बारे में जानकारी की आपूर्ति करती है .


कार निर्माता यह जापानी पूंजी 2020 ओलंपिक खेलों के मेजबान जब आगे मांग में अपेक्षित वृद्धि से वाहन व्यवसायीकरण करना चाहता था.


टोयोटा यह भी एक भविष्य वाहन प्रदर्शित करने के लिए खड़े ड्राइवरों बस कार तेज गति से ले जा सकते हैं , हालांकि Segway के लिए इसी तरह अपने वजन , स्थानांतरण द्वारा वाहन की दिशा बदलने के लिए अनुमति देता है जो करार दिया मज़ा वाहन 2 , योजना बनाई.


कार की पॉप अप विंडशील्ड उनकी उपस्थिति के लिए ड्राइवरों को सचेत करने के लिए वस्तुओं को एक अलग रंग आनेवाला बदल सकते हैं

Ṭōyōṭā maṅgalavāra kō dō varṣa dūra ēka um'mīda vāṇijyika rollout kē sātha, ṭōkyō mōṭara śō mēṁ apanī tājā īndhana sēla avadhāraṇā kāra kā anāvaraṇa kī yōjanā hai.

Aba pichalē sanskaraṇōṁ kī tulanā - - cāra sīṭōṁ pālakī 500 kilōmīṭara (310 mīla) kī ēka sīmā hai aura vāhana kē andara saṅgrahita hā'iḍrōjana gaisa ṭaiṅka kē mādhyama sē sirpha tīna minaṭa mēṁ ricārja kiyā jā sakatā hai, jāpānī ŏṭō diggaja kampanī bāda mēṁ pradarśanī kē āgē kahā Isa mahīnē.


Ṭōyōṭā, duniyā kī sabasē baṛī vāhana nirmātā, yaha 2015 kē āsapāsa madhyama ākāra kē vāhana kē ēka vyāvasāyika sanskaraṇa lān̄ca karēgī.


Usa samaya taka, jāpāna, yūrōpa aura sanyukta rājya amērikā mēṁ hā'iḍrōjana īndhana bharanē kē sṭēśanōṁ kē" saikaṛōṁ" hōnē kī sambhāvanā thē, yaha jōṛā.


Vē tailpipe sē kucha bhī nahīṁ hai lēkina pānī kē vāṣpa kā utsarjana aura akṣaya hā'iḍrōjana gaisa para kāma kara sakatē haiṁ kyōṅki īndhana sēla vāhanōṁ harē raṅga kī kārōṁ kē pavitra kaṅghī banānēvālē kī rētī mānā jātā hai.


Sīmā aura phira sē īndhana bharanē kē buniyādī ḍhān̄cē - ṭōyōṭā kī avadhāraṇā vāhana viślēṣakōṁ bijalī kē vāhanōṁ sahita tathākathita harī kārōṁ kē upabhōktā kharīdanē rukāvaṭa hai kā kahanā hai ki dō pramukha bādhā'ōṁ kūda karanā cāhatā hai.


Apēkṣākr̥ta ūn̄cī kīmatōṁ kō bhī harī vāhanōṁ kī kharīda kamajōra paṛī hai.


Kama utsarjana vāhanōṁ kē li'ē hālāṅki māṅga kē kāraṇa toughening utsarjana mānakōṁ kē li'ē mahatvapūrṇa kē rūpa mēṁ dēkhā kṣētra mēṁ āgē takanīkī vikāsa kē sātha vikasita karanē kē li'ē pūrvānumāna hai.


Isakē alāvā jarmanī kī bī'ēmaḍablyū kē sātha isakī īndhana sēla avadhāraṇā kāra para kāma kara rahī hai jō ṭōyōṭā, sē, dūsarōṁ kē li'ē ēka vyāpaka vāṇijyika pēśakaśa najara gaṛā'ē hu'ē haiṁ. Vē janarala mōṭarsa aura phōrḍa aura ḍēmalara kē sātha nisāna kē kāma kē sātha ēka hōṇḍā sanyukta upakrama śāmila haiṁ.


Hōṇḍā pahalē sē hī FCX spaṣṭatā nāmaka ēka vāṇijyika īndhana sēla kāra hai, lēkina yaha kēvala ēka bahuta chōṭē paimānē para sīmita bājārōṁ mēṁ bēca diyā gayā hai.


20 Navambara sē 1 disambara taka calatā hai jō ṭōkyō śō mēṁ, ṭōyōṭā bhī dēśa kī tējī sē umra baṛhanē kī ābādī kē li'ē khānapāna, jabaki harī praudyōgikī vādā kiyā hai ki jāpānī bājāra kē li'ē ēka prōṭōṭā'ipa ṭaiksī pradarśana karanē kī yōjanā banā rahā hai.


Saṅkara ṭaiksī mēṁ pravēśa karanē aura una vhīlacēyara bādhya yā baccē strollers kē sātha lōgōṁ kē li'ē kāra āsāna bāhara nikalanē banānē kē li'ē ēka rapaṭa bijalī kē daravājē kī hai, ṭōyōṭā kahā. Sāmanē sīṭōṁ kē pīchē karanē kē li'ē taya ēka skrīna mārgōṁ aura ṭaiksī kirā'ē kē bārē mēṁ jānakārī kī āpūrti karatī hai.


Kāra nirmātā yaha jāpānī pūn̄jī 2020 ōlampika khēlōṁ kē mējabāna jaba āgē māṅga mēṁ apēkṣita vr̥d'dhi sē vāhana vyavasāyīkaraṇa karanā cāhatā thā.


Ṭōyōṭā yaha bhī ēka bhaviṣya vāhana pradarśita karanē kē li'ē khaṛē ḍrā'ivarōṁ basa kāra tēja gati sē lē jā sakatē haiṁ, hālāṅki Segway kē li'ē isī taraha apanē vajana, sthānāntaraṇa dvārā vāhana kī diśā badalanē kē li'ē anumati dētā hai jō karāra diyā mazā vāhana 2, yōjanā banā'ī.


Kāra kī pŏpa apa viṇḍaśīlḍa unakī upasthiti kē li'ē ḍrā'ivarōṁ kō sacēta karanē kē li'ē vastu'ōṁ kō ēka alaga raṅga ānēvālā badala sakatē haiṁ


トヨタは火曜日、それが2年先予想される商業的展開で、東京モーターショーでは、最新の燃料電池コンセプトカーを発表する予定だと述べた。


もはや以前のバージョンよりも - - 4人乗りセダンが500キロメートル( 310マイル)の範囲を持っており、車両の内部に格納された水素ガスのタンクを通してわずか3分で充電することができ、日本の自動車の巨人は後で展示に先駆け述べ今月。


トヨタ、世界最大の自動車メーカーは、それが2015年頃中型車両の商用版を起動すると述べた。


その時までに、日本、欧州、米国での水素燃料補給ステーションの"何百"である可能性があった、それが追加されました。


彼らはテールパイプから何も水蒸気を放出せず、再生可能な水素ガスで動作できるため、燃料電池車は、グリーン車の聖杯とみなされます。


範囲と再給油インフラ - トヨタのコンセプトカーは、アナリストは、電気自動車を含む、いわゆるグリーン車、消費者の購入を妨げていると言うことを2つの主要なハードルをジャンプしようとしています。


相対的に高い価格もグリーン車の購入をへこんた。


低公害車のためしかし需要が原因で強化排出基準に不可欠と見られてフィールドのさらなる技術の進歩で、成長すると予測されています。


別にドイツのBMWとの燃料電池コンセプトカーに取り組んでいるトヨタ、から、他の人は広範な商業提供を狙っている。彼らは、ゼネラル·モーターズとフォードとダイムラーと日産の仕事でホンダの合弁会社を含む。


ホンダはすでにFCXクラリティと呼ばれる商用燃料電池車を持っていますが、それが唯一の非常に小さな規模で限られた市場で販売されています。


11月20日から12月1日に実行される東京ショーでは、トヨタはまた、国の急速な高齢化に応えながら、グリーン技術を約束し、日本市場のためにプロトタイプタクシーを披露することを計画している。


ハイブリッドタクシーが入り、それらの車椅子バウンドまたはベビーカーを持つ人々のための車は簡単に出るようにするスライド式電動ドアを持って、トヨタは言った。フロントシートの背面に固定されて画面が路線やタクシー運賃に関する情報を提供します。


自動車メーカーは、それが日本の首都、2020年オリンピックをホストする際に先に需要が予想されるサージの車両を商品化したいと言っていた。


トヨタはまた、未来的な車両を表示するために立っているドライバーは、単に車が速い速度で移動することができますが、セグウェイと同様、自分の体重をシフトすることにより、車両の向きを変更することができますと呼ばれる楽しい車2 、計画を明らかにした。


車のポップアップフロントガラスは、その存在をドライバーに警告するためのオブジェクトを異なる色を対向車にすることができます


Toyota wa kayōbi, sore ga 2-nen-saki yosō sa reru shōgyō-teki tenkai de, Tōkyō mōtāshōde wa, saishin no nenryō denchi konseputokā o happyō suru yoteida to nobeta. Mohaya izen no bājon yori mo - - 4-ri nori sedan ga 500 kiromētoru (310-mairu) no han'i o motte ori, sharyō no naibu ni kakunō sa reta suiso gasu no tanku o tōshite wazuka 3-bu de jūden suru koto ga deki, Nihon no jidōsha no Kyojin wa atode tenji ni sakigake nobe Kongetsu. Toyota, sekai saidai no jidōsha mēkā wa, sore ga 2015 toshigoro chūgatasharyō no shōyō-ban o kidō suru to nobeta. Sonotoki made ni, Nihon, Ōshū, Beikoku de no suiso nenryō hokyū sutēshon no" nan hyaku"dearu kanōsei ga atta, sore ga tsuika sa remashita. Karera wa tērupaipu kara nani mo suijōki o hōshutsu sezu, saisei kanōna suiso gasu de dōsa dekiru tame, nenryō denchi-sha wa, gurīn-sha no seihai to minasa remasu. Han'i to saikyūyu infura - Toyota no konseputokā wa, anarisuto wa, denki jidōsha o fukumu, iwayuru gurīn-sha, shōhisha no kōnyū o samatagete iru to iu koto o 2tsu no shuyōna hādoru o janpu shiyou to shite imasu. Sōtaitekini takai kakaku mo gurīn-sha no kōnyū o hekonta. Tei kōgai-sha no tame shikashi juyō ga gen'in de kyōka haishutsu kijun ni fukaketsu to mi rarete fīrudo no saranaru gijutsu no shinpo de, seichō suru to yosoku sa rete imasu. Betsuni Doitsu no BMW to no nenryō denchi konseputokā ni torikunde iru Toyota, kara, hokanohito wa kōhan'na shōgyō teikyō o neratte iru. Karera wa, Zeneraru· mōtāzu to fōdo to daimurā to Nissan no shigoto de Honda no gōbenkaisha o fukumu. Honda wa sudeni FCX kurariti to yoba reru shōyō nenryō denchi-sha o motte imasuga, sore ga yuiitsu no hijō ni chīsana kibo de kagira reta ichiba de hanbai sa rete imasu. 11 Tsuki 20-nichi kara 12 tsuki 1-nichi ni jikkō sa reru Tōkyō shōde wa, Toyota wa mata,-koku no kyūsokuna kōrei-ka ni kotaenagara, gurīn gijutsu o yakusoku shi, Nihon ichiba no tame ni purototaiputakushī o hirō suru koto o keikaku shite iru. Haiburiddotakushī ga hairi, sorera no kurumaisu baundo matawa bebīkā o motsu hitobito no tame no kuruma wa kantan ni deru yō ni suru suraido-shiki dendō doa o motte, Toyota wa itta. Furontoshīto no haimen ni kotei sa rete gamen ga rosen ya takushī unchin ni kansuru jōhō o teikyō shimasu. Jidōsha mēkā wa, sore ga Nihon no shuto, 2020-nen orinpikku o hosuto suru sai ni sakini juyō ga yosō sa reru sāji no sharyō o shōhin-ka shitai to itte ita. Toyota wa mata, mirai-tekina sharyō o hyōji suru tame ni tatte iru doraibā wa, tan'ni kuruma ga hayai sokudo de idō suru koto ga dekimasuga, segū~ei to dōyō, jibun no taijū o shifuto suru koto ni yori, sharyō no muki o henkō suru koto ga dekimasu to yoba reru tanoshī kuruma 2, keikaku o akiraka ni shita. Kuruma no poppuappufurontogarasu wa, sono sonzai o doraibā ni keikoku suru tame no obujekuto o kotonaru iro o taikō-sha ni suru koto ga dekimasu

India launches first mission to Mars


Associated Press 
NEW DELHI (AP) — India on Tuesday launched its first spacecraft bound for Mars, a complex mission that it hopes will demonstrate and advance technologies for space travel.
Hundreds of people watched the rocket carrying the Mars orbiter take off from the east-coast island of Sriharikota and streak across the sky. Many more across the country watched live TV broadcasts.
Officials at the space center described it as a "textbook launch." If the mission is successful, India will become only the fourth space program to visit the red planet after the Soviet Union, the United States and Europe.
"Capturing and igniting the young minds of India and across the globe will be the major return from this mission," mission director P. Kunhikrishnan said from the launch site.
After 44 minutes, the orbiter separated from the rocket and entered into an elliptical path around Earth. Over the next 20-25 days, it will perform a series of technical maneuvers and short burns to raise its orbit before it slingshots toward Mars.
"With teamwork and the kind of dedication we have today, any mission is not beyond our capability," said S. Ramakrishnan, head of the space center and launch authorization board.
The 1,350-kilogram (3,000-pound) orbiter Mangalyaan, which means "Mars craft" in Hindi, must travel 780 million kilometers (485 million miles) over 300 days to reach an orbit around the red planet next September.
"The biggest challenge will be precisely navigating the spacecraft to Mars," said K. Radhakrishnan, chairman of the Indian Space and Research Organization. "We will know if we pass our examination on Sept. 24, 2014."
He congratulated the scientists for putting the mission together "in a very limited time." The project began after the space agency carried out a feasibility study in 2010 after successfully launching a lunar satellite in 2008. Prime Minister Manmohan Singh announced the planned voyage to Mars only last year during his annual address to the nation.
"It's a really big thing for India!" said 13-year-old Pratibha Maurya, who gathered with her father and about 50 others to watch the launch at the Nehru Planetarium in New Delhi.
Some have questioned the $72 million price tag for a country of 1.2 billion people still dealing with widespread hunger and poverty. But the government defended the Mars mission, and its $1 billion space program in general, by noting its importance in providing high-tech jobs for scientists and engineers and practical applications in solving problems on Earth.
Decades of space research have allowed India to develop satellite, communications and remote sensing technologies that are helping to solve everyday problems at home, from forecasting where fish can be caught by fishermen to predicting storms and floods.
"These missions are important. These are things that give Indians happiness and bragging rights," said Raghu Kalra of the Amateur Astronomers Association Delhi. "Even a poor person, when he learns that my country is sending a mission to another planet, he will feel a sense of pride for his country, and he will want to make it a better place."
The orbiter will gather images and data that will help in determining how Martian weather systems work and what happened to the large quantities of water that are believed to have once existed on Mars. It also will search Mars for methane, a key chemical in life processes that could also come from geological processes. Experts say the data will improve understanding about how planets form, what conditions might make life possible and where else in the universe it might exist.
The orbiter is expected to have at least six months to investigate the planet's landscape and atmosphere. At its closest point, it will be 365 kilometers (227 miles) from the planet's surface, and its furthest point will be 80,000 kilometers (49,700 miles) away.


-------

NEW DELHI (AP) - L'Inde a lancé mardi son premier vaisseau spatial à destination de Mars, une mission complexe qu'il espère démontrer et de faire progresser les technologies pour les voyages dans l'espace .
Des centaines de personnes ont regardé la fusée transportant la sonde Mars Orbiter décoller de l'île de la côte est de Sriharikota et zèbrent le ciel. Beaucoup plus à travers le pays ont regardé des émissions de télévision en direct.
Les responsables du centre spatial décrit comme un " lancement de manuels scolaires. " Si la mission est réussie, l'Inde deviendra le quatrième programme spatial à visiter la planète rouge après l'Union soviétique , les États- Unis et en Europe .
"Capturer et enflammer les jeunes esprits de l'Inde et à travers le monde sera le grand retour de cette mission", a déclaré le directeur de mission P. Kunhikrishnan à partir du site de lancement.
Après 44 minutes, l'orbiteur séparé de la fusée et est entré dans une trajectoire elliptique autour de la Terre . Au cours des 20-25 prochains jours , il va effectuer une série de manœuvres techniques et des brûlures à court et à élever son orbite avant de frondes vers Mars.
Voir la galerie . "
La mission de l'Inde sur Mars
Polar Satellite Launch Vehicle de l'Inde ( PSLV- C25) , portant l' orbiteur martien , décolle du samedi ...
«Avec le travail d'équipe et le genre de dévouement que nous avons aujourd'hui , aucune mission n'est pas au-delà de notre capacité », a déclaré S. Ramakrishnan , directeur du centre de l'espace et du conseil d'autorisation de lancement.
L' 1.350 kilogrammes ( 3.000 livres ) orbiteur Mangalyaan , ce qui signifie "Mars métier " en hindi , doivent voyager 780.000.000 km ( 485 miles million ) plus de 300 jours pour atteindre une orbite autour de la planète rouge Septembre prochain .
" Le plus grand défi sera navigue précisément le vaisseau spatial vers Mars », a déclaré K. Radhakrishnan , président de l' Indian Space Research Organization et . «Nous saurons si nous passons notre examen le 24 septembre 2014. "
Il a félicité les scientifiques pour mettre la mission ensemble »dans un temps très limité . " Le projet a débuté après l'agence spatiale a réalisé une étude de faisabilité en 2010, après le lancement réussi d' un satellite lunaire en 2008. Le Premier ministre Manmohan Singh a annoncé le voyage prévu pour Mars que l'an dernier lors de son discours annuel à la nation.
" C'est vraiment une grande chose pour l'Inde ! " dit 13 -year-old Pratibha Maurya, qui a réuni avec son père et environ 50 autres à assister au lancement au Planétarium Nehru à New Delhi.
L'Inde lance fusée à MarsPlay vidéo " .
L'Inde lance fusée vers Mars
Certains ont mis en doute le prix à payer 72 millions de dollars pour un pays de 1,2 milliard de personnes qui traitent avec la faim et la pauvreté. Mais le gouvernement a défendu la mission Mars, et son programme spatial 1 milliard de dollars , en général , en soulignant son importance à fournir des emplois de haute technologie pour les scientifiques et les ingénieurs et les applications pratiques pour résoudre les problèmes sur Terre.
Des décennies de recherche spatiale ont permis à l'Inde de développer des satellites , des communications et des technologies de télédétection qui aident à résoudre les problèmes quotidiens à la maison, de la prévision où le poisson peut être capturé par les pêcheurs à la prévision des tempêtes et des inondations.
«Ces missions sont importantes. Ce sont des choses qui donnent Indiens bonheur et les droits de vantardise », a déclaré Raghu Kalra de l' Association des astronomes amateurs Delhi. «Même une personne pauvre , quand il apprend que mon pays envoie une mission à une autre planète , il va ressentir un sentiment de fierté pour son pays , et il voudra en faire un meilleur endroit . "
L'orbiteur va recueillir des images et des données qui vous aideront à déterminer comment la météo martienne systèmes fonctionnent et ce qui s'est passé pour les grandes quantités d'eau qui sont soupçonnés d'avoir existé une fois sur Mars. Il sera également rechercher Mars pour le méthane , un produit chimique clé dans les processus de vie qui pourraient aussi provenir de processus géologiques. Les experts disent que les données permettra de mieux comprendre comment les planètes se forment , quelles conditions pourrait rendre la vie possible et où d'autre dans l'univers , il pourrait exister.
L'orbiteur devrait avoir au moins six mois pour enquêter sur le paysage et l'atmosphère de la planète. À son point le plus proche , ce sera 365 km (227 miles) de la surface de la planète, et son point le plus éloigné sera 80000 km ( 49,700 miles).


NEU DELHI (dpa) - Indien am Dienstag startete seine erste Raumsonde zum Mars, eine komplexe Aufgabe , die sie hofft demonstrieren und fortschrittlicher Technologien für die Raumfahrt gebunden .

Hunderte von Menschen sahen die Rakete mit dem Mars -Orbiter ausziehen aus der Ost- Küste der Insel Sriharikota und Streifen über den Himmel. Viele weitere im ganzen Land beobachtet Live-TV -Sendungen.
Beamte an der Raum-Zentrum beschrieben es als " Lehrbuch Einführung . " Wenn die Mission erfolgreich ist, wird Indien nur der vierte Platz Programm , um den roten Planeten nach der Sowjetunion , den Vereinigten Staaten und Europa zu besuchen werden .
"Erfassen und zünden die jungen Köpfe in Indien und auf der ganzen Welt wird die große Rückkehr von dieser Mission zu sein , " Mission Direktor P. Kunhikrishnan sagte vom Startplatz entfernt .
Nach 44 Minuten wird der Orbiter von der Rakete getrennt und trat in einer elliptischen Bahn um die Erde . Im Laufe der nächsten 20-25 Tage , führt es eine Reihe von technischen Manövern und kurze Verbrennungen an seiner Bahn zu erhöhen, bevor es in Richtung Mars Schleudern .
Galerie anzeigen . "
Indiens Mission zum Mars
Indiens Polar Satellite Launch Vehicle ( PSLV -C25 ) , die Durchführung der Mars Orbiter , hebt von der Sa ...
"Mit Teamwork und die Art der Hingabe wir heute haben , jede Mission ist nicht jenseits unserer Fähigkeit ", sagte S. Ramakrishnan , Leiter des Space Center und Start Genehmigung Bord .
Die 1.350 - Kilogramm ( 3.000 Pfund) Orbiter Mangalyaan , die " Mars Handwerk " in Hindi, müssen 780 Millionen Kilometer ( 485.000.000 Meilen ) über 300 zu reisen, um eine Umlaufbahn um den roten Planeten im kommenden September zu erreichen bedeutet .
"Die größte Herausforderung wird präzise Navigation durch das Raumschiff zum Mars ", sagte K. Radhakrishnan , Vorsitzender der Indian Space Research Organization und . "Wir wissen, wenn wir unsere Prüfung am 24. September 2014 übergeben . "
Er beglückwünschte die Wissenschaftler für die Umsetzung der gemeinsamen Mission " in eine sehr begrenzte Zeit . " Das Projekt begann nach der Raumfahrtbehörde führte eine Machbarkeitsstudie im Jahr 2010 nach der erfolgreichen Einführung eines Mondsatellit im Jahr 2008. Premierminister Manmohan Singh kündigte die geplante Reise zum Mars erst im vergangenen Jahr während seiner jährlichen Ansprache an die Nation .
"Es ist eine wirklich große Sache für Indien ! " sagte 13 -jährige Pratibha Maurya , die mit ihrem Vater und etwa 50 andere versammelt, um den Start an der Nehru Planetarium in New Delhi zu sehen.
Indien startet Rakete Video MarsPlay . "
Indien startet Rakete zum Mars
Einige haben die 72.000.000 $ Preisschild für ein Land mit 1,2 Milliarden Menschen immer noch mit weit verbreiteten Hunger und Armut in Frage gestellt. Aber die Regierung verteidigte die Mars-Mission , und seine $ 1000000000 Raumprogramm im Allgemeinen, mit der Feststellung, seine Bedeutung bei der Bereitstellung von High-Tech- Arbeitsplätze für Wissenschaftler und Ingenieure und praktische Anwendungen in der Lösung von Problemen auf der Erde.
Jahrzehntelange Weltraumforschung haben es Indien , um Satelliten -, Kommunikations- und Fernerkundung Technologien, die helfen , alltägliche Probleme zu Hause zu lösen, von der Bedarfsprognose , wo Fisch von den Fischern zur Vorhersage Stürme und Überschwemmungen gefangen werden können, zu entwickeln.
" Diese Missionen sind wichtig. Das sind Dinge, die Indianer Glück und prahlen geben", sagte Raghu Kalra des Amateur-Astronomen Verband Delhi. "Selbst ein armer Mensch , wenn er erfährt, dass meinem Land sendet eine Mission zu einem anderen Planeten , wird er ein Gefühl von Stolz für sein Land , und er wird wollen, dass es zu einem besseren Ort . "
Der Orbiter wird sammeln Bilder und Daten, die bei der Bestimmung , wie Martian Wettersystemen Arbeit helfen wird und was mit den großen Mengen an Wasser , die vermutlich einmal auf dem Mars existiert haben werden . Es wird auch für Mars Methan, eine wichtige Chemikalie in Prozesse des Lebens , die auch von geologischen Prozessen kommen könnte suchen. Experten sagen, die Daten darüber, wie Planeten entstehen zu einem besseren Verständnis , welchen Bedingungen könnte das Leben möglich und wo sonst im Universum existieren könnte .
Der Orbiter wird erwartet, dass mindestens sechs Monate, um den Planeten Landschaft und Atmosphäre zu untersuchen. An seiner engsten Stelle , wird es 365 Kilometer ( 227 Meilen ) von der Oberfläche des Planeten zu sein, und seine weiteste Punkt wird 80.000 Kilometer ( 49.700 Meilen ) weg sein.



NUEVA DELHI ( AP ) - India lanzó el martes su primera nave espacial con destino a Marte, una misión compleja que espera demostrar y promover las tecnologías para los viajes espaciales.

Centenares de personas vieron el cohete con el Mars Orbiter despegar de la isla de la costa este de Sriharikota y rayos de luz sobre el cielo. Muchos más en todo el país observaron emisiones de televisión en directo.
Los funcionarios del centro espacial describió como un " lanzamiento de libro de texto. " Si la misión tiene éxito , la India se convertirá en el cuarto programa espacial para visitar el planeta rojo después de la Unión Soviética, Estados Unidos y Europa.
" La captura y encender las mentes jóvenes de la India y en todo el mundo será el mayor regreso de esta misión ", dijo el director de la misión P. Kunhikrishnan del sitio de lanzamiento .
Después de 44 minutos, la nave se separó del cohete y entró en una trayectoria elíptica alrededor de la Tierra . Durante los próximos 20 a 25 días , se llevará a cabo una serie de maniobras técnicas y quemaduras cortos para elevar su órbita antes de que hondas hacia Marte .
Ver la galería " .
La misión de la India a Marte
Polar Satélite Launch Vehicle de la India ( PSLV -C25 ) , que lleva el orbitador de Marte , despega desde el sáb ...
"Con el trabajo en equipo y el tipo de dedicación que tenemos hoy, ninguna misión no está más allá de nuestra capacidad", dijo S. Ramakrishnan , director del centro espacial y la autorización del Consejo de lanzamiento.
Los 1.350 kilogramos ( 3.000 libras ) orbitador Mangalyaan , que significa " nave Mars" en hindi, debe viajar 780 millones kilometros ( 485 millones millas ) de más de 300 días para llegar a una órbita alrededor del planeta rojo el próximo septiembre .
"El mayor reto será navegando precisamente la nave espacial a Marte", dijo K. Radhakrishnan , presidente de la Organización Espacial de la India y de la Investigación. "Sabremos si pasamos nuestro examen el 24 de septiembre de 2014. "
Felicitó a los científicos para poner la misión juntos "en un tiempo muy limitado . " El proyecto se inició después de que la agencia espacial llevado a cabo un estudio de viabilidad en 2010 después de lanzar con éxito un satélite lunar en 2008. El primer ministro Manmohan Singh anunció el viaje previsto a Marte el año pasado durante su discurso anual a la nación.
" Es realmente un gran paso para la India ! " dijo que 13 años de edad, Pratibha Maurya , que se reunieron con su padre y unos 50 otros a ver el lanzamiento en el Planetario Nehru , en Nueva Delhi.
India lanza cohete para MarsPlay video " .
India lanza cohete a Marte
Algunos han cuestionado el precio $ 72 millones para un país de 1,2 millones de personas aún tratan de hambre y pobreza . Pero el gobierno defendió la misión a Marte , y su programa espacial de $ 1 billón en general señalando su importancia en la prestación de trabajos de alta tecnología para los científicos e ingenieros y aplicaciones prácticas en la solución de los problemas en la Tierra.
Décadas de investigación espacial han permitido a la India para el desarrollo de satélites, las comunicaciones y las tecnologías de percepción remota que ayudan a resolver los problemas cotidianos en el hogar, en previsión de que los peces pueden ser capturados por los pescadores para predecir tormentas y las inundaciones.
" Estas misiones son importantes. Estas son las cosas que dan indios felicidad y los derechos de fanfarronear ", dijo Raghu Kalra de la Asociación de Aficionados a la Astronomía Delhi. " Incluso una persona pobre , cuando se entera de que mi país es el envío de una misión a otro planeta , se sentirá una sensación de orgullo por su país, y él va a querer convertirlo en un lugar mejor. "
El orbitador recogerá imágenes y datos que le ayudarán a determinar cómo funcionan los sistemas de clima marciano y lo que pasó con las grandes cantidades de agua que se cree que han existido alguna vez en Marte. También buscará en Marte para el metano , una sustancia química clave en los procesos de la vida , que también podría provenir de procesos geológicos . Los expertos dicen que los datos van a mejorar la comprensión de cómo se forman los planetas , ¿qué condiciones podría hacer posible la vida y el otro lugar en el universo que pueda existir .

Se espera que el orbitador de tener por lo menos seis meses para investigar el paisaje y la atmósfera del planeta . En su punto más cercano , va a ser 365 kilometros (227 millas) de la superficie del planeta , y su punto más lejano será 80.000 kilometros ( 49.700 millas ) de distancia.


НЬЮ-ДЕЛИ (AP) - Индия во вторник запустил свой первый космический аппарат оценка Марса,сложная миссия , что она надеется, будет демонстрировать и передовых технологий для космических путешествий .
Сотни людей наблюдалиракетуна орбиту вокруг Марса взлетать с восточного побережья острова Шрихарикоте и полоска по небу . Гораздо больше по всей стране смотрели прямую трансляцию телевидения.
Чиновники в космическом центре описал его как "учебник запуска. " Если миссия успешна, Индия станет лишь четвертое космической программы посетить красную планету после распада Советского Союза, Соединенных Штатов и Европы.
"Захват и воспламенение молодые умы Индии и по всему миру будет основным возвращении из этой миссии , " Миссия режиссер П. Kunhikrishnan сказал с места запуска .
После 44 минут , орбитальный аппарат отделяется от ракеты и вступил в эллиптической траектории вокруг Земли . В течение ближайших 20-25 дней , он будет выполнять ряд технических маневров и коротких ожоги поднять его орбиту , прежде чем она Рогатки к Марсу .
Перейти к галерее ».
Индия полет на Марс
Полярное Спутниковое Индии Launch Vehicle ( PSLV- C25 ) , неся на орбиту вокруг Марса , отрывается от сб ...
" С совместной работы и вид преданности мы имеем сегодня, любой миссии не выходит за рамки наших возможностей ", сказал С. Ramakrishnan , руководитель центра пространства и запуск доски разрешения.
1350 -килограммовая ( 3000 фунт) Orbiter Mangalyaan , что означает " Марс ремесло " на хинди, должны путешествовать 780000000 километров ( 485000000 миль) более 300 дней, чтобы достичьорбиту вокруг красной планеты в сентябре следующего года .
" Самой большой проблемой будет именно навигациикосмических аппаратов на Марс ", сказал К. Радхакришнан , председатель Индийской космической исследовательской организации и . " Мы будем знать , если мы передадим нашу экспертизу 24 сентября 2014 года. "
Он поздравил ученых для проведения в жизнь совместную миссию " в очень ограниченное время. " Проект начался после космического агентства проводится технико-экономическое обоснование в 2010 году после успешного запускаспутника Луны в 2008 году. Премьер- министр Индии Манмохан Сингх объявил запланированного путешествия на Марс только в прошлом году во время своего ежегодного обращения к нации .
" Это действительно большое дело для Индии ! " сказала 13 -летняя Пратибха Мавераннахра, которые собрались с отцом и около 50 других наблюдать за запуском в Планетарии Неру в Нью-Дели .
Индия запускает ракету MarsPlay видео ".
Индия запускает ракету на Марс
Некоторые ставят под сомнение $ 72000000 ценой для страны с населением 1,2 миллиарда человек все еще имеет дело с широким распространением голода и нищеты. Но правительство защищал полет на Марс , и его $ 1000000000 космической программы в целом, отметив его важность в предоставлении высокотехнологичных рабочих мест для ученых и инженеров и практическое применение в решении проблем на Земле.
Десятилетиями космических исследований позволили Индии в разработке спутника, связи и дистанционного зондирования , которые помогают решать повседневные проблемы дома , от прогнозирования , где рыба может быть пойман рыбаками к прогнозированию ураганов и наводнений .
" Эти миссии имеют важное значение. Это вещи, которые дают индейцев счастья и почетного права ", сказал Kalra Рагу из любителей астрономии Ассоциация Дели. " Даже бедный человек , когда он узнает , что моя страна направляет миссию на другую планету , он будет испытывать чувство гордости за свою страну , и он будет хотеть , чтобы сделать его лучше".
Орбитальный аппарат будет собирать изображения и данные , которые помогут в определении того, как марсианские погодные системы работы и , что случилось с большим количеством воды, которая , как полагают, когда-то существовала на Марсе. Он также будет искать на Марсе метана , основного химического вещества, в жизни процессы, которые могут также исходить от геологических процессов. Эксперты говорят, что данные будут улучшить понимание о том, как формируются планеты , какие условия могли бы сделать жизнь возможной и где еще во Вселенной может существовать.
Орбитальный аппарат , как ожидается, по крайней мере, шесть месяцев, чтобы исследовать ландшафт планеты и атмосферы. На своей ближайшей точке , то это будет 365 километров ( 227 миль) от поверхности планеты , а ее дальняя точка будет 80 000 км ( 49 700 миль) .
N'YU-DELI (AP) - Indiya vo vtornik zapustil svoy pervyy kosmicheskiy apparat otsenka Marsa,slozhnaya missiya , chto ona nadeyetsya, budet demonstrirovat' i peredovykh tekhnologiy dlya kosmicheskikh puteshestviy .
Sotni lyudey nablyudaliraketuna orbitu vokrug Marsa vzletat' s vostochnogo poberezh'ya ostrova Shrikharikote i poloska po nebu . Gorazdo bol'she po vsey strane smotreli pryamuyu translyatsiyu televideniya.
Chinovniki v kosmicheskom tsentre opisal yego kak "uchebnik zapuska. " Yesli missiya uspeshna, Indiya stanet lish' chetvertoye kosmicheskoy programmy posetit' krasnuyu planetu posle raspada Sovetskogo Soyuza, Soyedinennykh Shtatov i Yevropy.
"Zakhvat i vosplameneniye molodyye umy Indii i po vsemu miru budet osnovnym vozvrashchenii iz etoy missii , " Missiya rezhisser P. Kunhikrishnan skazal s mesta zapuska .
Posle 44 minut , orbital'nyy apparat otdelyayetsya ot rakety i vstupil v ellipticheskoy trayektorii vokrug Zemli . V techeniye blizhayshikh 20-25 dney , on budet vypolnyat' ryad tekhnicheskikh manevrov i korotkikh ozhogi podnyat' yego orbitu , prezhde chem ona Rogatki k Marsu .
Pereyti k galereye ».
Indiya polet na Mars
Polyarnoye Sputnikovoye Indii Launch Vehicle ( PSLV- C25 ) , nesya na orbitu vokrug Marsa , otryvayetsya ot sb ...
" S sovmestnoy raboty i vid predannosti my imeyem segodnya, lyuboy missii ne vykhodit za ramki nashikh vozmozhnostey ", skazal S. Ramakrishnan , rukovoditel' tsentra prostranstva i zapusk doski razresheniya.
1350 -kilogrammovaya ( 3000 funt) Orbiter Mangalyaan , chto oznachayet " Mars remeslo " na khindi, dolzhny puteshestvovat' 780000000 kilometrov ( 485000000 mil') boleye 300 dney, chtoby dostich'orbitu vokrug krasnoy planety v sentyabre sleduyushchego goda .
" Samoy bol'shoy problemoy budet imenno navigatsiikosmicheskikh apparatov na Mars ", skazal K. Radkhakrishnan , predsedatel' Indiyskoy kosmicheskoy issledovatel'skoy organizatsii i . " My budem znat' , yesli my peredadim nashu ekspertizu 24 sentyabrya 2014 goda. "
On pozdravil uchenykh dlya provedeniya v zhizn' sovmestnuyu missiyu " v ochen' ogranichennoye vremya. " Proyekt nachalsya posle kosmicheskogo agentstva provoditsya tekhniko-ekonomicheskoye obosnovaniye v 2010 godu posle uspeshnogo zapuskasputnika Luny v 2008 godu. Prem'yer- ministr Indii Manmokhan Singkh ob"yavil zaplanirovannogo puteshestviya na Mars tol'ko v proshlom godu vo vremya svoyego yezhegodnogo obrashcheniya k natsii .
" Eto deystvitel'no bol'shoye delo dlya Indii ! " skazala 13 -letnyaya Pratibkha Maverannakhra, kotoryye sobralis' s ottsom i okolo 50 drugikh nablyudat' za zapuskom v Planetarii Neru v N'yu-Deli .
Indiya zapuskayet raketu MarsPlay video ".
Indiya zapuskayet raketu na Mars
Nekotoryye stavyat pod somneniye $ 72000000 tsenoy dlya strany s naseleniyem 1,2 milliarda chelovek vse yeshche imeyet delo s shirokim rasprostraneniyem goloda i nishchety. No pravitel'stvo zashchishchal polet na Mars , i yego $ 1000000000 kosmicheskoy programmy v tselom, otmetiv yego vazhnost' v predostavlenii vysokotekhnologichnykh rabochikh mest dlya uchenykh i inzhenerov i prakticheskoye primeneniye v reshenii problem na Zemle.
Desyatiletiyami kosmicheskikh issledovaniy pozvolili Indii v razrabotke sputnika, svyazi i distantsionnogo zondirovaniya , kotoryye pomogayut reshat' povsednevnyye problemy doma , ot prognozirovaniya , gde ryba mozhet byt' poyman rybakami k prognozirovaniyu uraganov i navodneniy .
" Eti missii imeyut vazhnoye znacheniye. Eto veshchi, kotoryye dayut indeytsev schast'ya i pochetnogo prava ", skazal Kalra Ragu iz lyubiteley astronomii Assotsiatsiya Deli. " Dazhe bednyy chelovek , kogda on uznayet , chto moya strana napravlyayet missiyu na druguyu planetu , on budet ispytyvat' chuvstvo gordosti za svoyu stranu , i on budet khotet' , chtoby sdelat' yego luchshe".
Orbital'nyy apparat budet sobirat' izobrazheniya i dannyye , kotoryye pomogut v opredelenii togo, kak marsianskiye pogodnyye sistemy raboty i , chto sluchilos' s bol'shim kolichestvom vody, kotoraya , kak polagayut, kogda-to sushchestvovala na Marse. On takzhe budet iskat' na Marse metana , osnovnogo khimicheskogo veshchestva, v zhizni protsessy, kotoryye mogut takzhe iskhodit' ot geologicheskikh protsessov. Eksperty govoryat, chto dannyye budut uluchshit' ponimaniye o tom, kak formiruyutsya planety , kakiye usloviya mogli by sdelat' zhizn' vozmozhnoy i gde yeshche vo Vselennoy mozhet sushchestvovat'.

Orbital'nyy apparat , kak ozhidayetsya, po krayney mere, shest' mesyatsev, chtoby issledovat' landshaft planety i atmosfery. Na svoyey blizhayshey tochke , to eto budet 365 kilometrov ( 227 mil') ot poverkhnosti planety , a yeye dal'nyaya tochka budet 80 000 km ( 49 700 mil') .

Monday, November 4, 2013

Comcast:Cable Gateway Thomson 905

Advanced Cable Gateway 905

http://www.thomson-store.com/3660181C_Nov1009.pdf
Access and Change Gateway Advanced Settings
The Gateway offers local management capability through a built in HTTP server and a number of diagnostic and configuration
web pages. You can configure the settings by way of the webpage and apply them to the device.
Once your host PC is properly configured; please proceed as follows:
1. Start your web browser and type
http://192.168.0.1
2. After connecting to the site, you will be asked to
enter username and password.
By default,
the Login Name is: ______ (leave the field blank)
Password is: admin

If you log in successfully, the main webpage will appear.
You can also access these pages by inserting the CD that
came with your Gateway.




eMTA Settings – Basic Web Page Group
This group of pages gives information on the hardware and the state of your cable connection. The access to this
group of pages is protected by a static password: no username, password:Thomson







Sunday, November 3, 2013

Simon Cowell cry - Attraction Semi Final [HD] - Britain's Got Talent 2013


La increíble soprano de 9 años que sorprendió al mundo


Holland's Got Talent 2013 - Amira Willighagen



Tal como Susan Boyle hizo estallar YouTube con los millones de visitas que recibió el video de su participación en Britain's Got Talent y se convirtió en un suceso a nivel internacional, ahora un nuevo "hallazgo" de estos certámenes de talento genera furor en las redes sociales. Se trata de Amira Willighagen, una niña de nueve años que sorprendió en la versión holandesa del mismo reality que ganó Boyle.
Amira se paró en el medio del escenario y anunció que cantaría "O mio babbino caro", un emblema de la ópera italiana escrito por Giacomo Puccini. Enorme fue la sorpresa cuando la pequeña comenzó a entonar con una perfecta colocación vocal las notas de la compleja aria, escrita para una soprano y que exige de una gran preparación para cantarla.
Al terminar, fue ovacionada y recibió un "Golden Ticket", el galardón máximo que otorga el programa. Pero eso es sólo el comienzo. El video de su actuación está dando vueltas al mundo y sin dudas no tardarán en llegarle propuestas profesionales.

Could Law Enforcement Leverage Facebook to Identify You?

PHOTO:  Facebook is conducting tests to decide whether they will start collecting data on user interactions, including how long a cursor hovers over a certain part of the website.
Facebook's privacy policies have always been the subject of debate among its users -- especially when they change, as they did this month for underage users. After all, when you're putting so much information online where anyone can see it, how upset can you be when the public sees it?
But what if "the public" is law enforcement, and their idea of fair use is uploading all your pictures into a vast database used to identify persons of interest in crimes? As a former member of the New Jersey Office of the Attorney General, I'm in favor of catching the bad guys -- just not at the expense of the privacy rights of every other American.
The feasibility of such a scenario, while common in television shows like "Blacklist," "NCIS" and even "Person of Interest," isn't a reality, yet -- but a new report by Martin Kaste at NPR shows that it might be possible, even in the near future. As he wrote, "Last year, Facebook bought Face.com, whose company's founders had published a paper titled 'Leveraging Billions of Faces to Overcome Performance Barriers in Unconstrained Face Recognition.'"
And while University of Washington computer expert Neeraj Kumar told Kaste that the technology doesn't yet exist to upload the billions of pictures on Facebook into a law enforcement database, there are plenty of databases available for their use that contain thousands of pictures. In fact, Kumar admitted that the biggest problem with facial recognition is matching poor-quality surveillance footage with the large database of pictures the police are allowed to utilize: mug shots.
But what if law enforcement was allowed to use a large database of pictures from multiple angles -- like the ones created when we "tag" Facebook photos? They could build what Kumar called "models," exponentially improving the accuracy of existing facial recognition.
When Law Enforcement and Privacy Collide
That's what was apparently behind the thinking in the state of Ohio, which recently grabbed all the photos from driver's licenses issued in the state and uploaded them into their facial recognition system. It was only after the system went live -- and after police used it 2,600 times -- that the Ohio Attorney General thought it might be a good idea to establish an advisory panel to help safeguard people's privacy.
The Ohio database threw new light on Sen. Al Franken's (D-Minn.) concerns expressed during a hearing last year into the privacy concerns associated with facial recognition software. FBI deputy assistant director Jerome Pender testified that the FBI's database -- which didn't include pictures from sites like Facebook -- contained 12.8 million photographs, and Maneesha Mithal, the Associate Director of the Division of Privacy and Identity Protection at the Federal Trade Commission, promised the agency was "studying" the privacy concerns of facial recognition technologies for companies like Facebook, whose users add 2.5 billion photos a month to the service.
Facebook responded, saying that their encryption wouldn't allow third parties to access their photos database -- though, in 2013, their new "graph search" might do just that.